W życiu Orka
przychodzi taka chwila, w której przygryźć musi kły i dla
osiągnięcia celu, znaleźć hmm sojusznika.
Tak też było
ostatnimi dniami gdy prawdopodobnie rozsadziło z przeludnienia (z
przekrasnoludzenia?), którąś z twierdz krasnoludzkich. Na ulicach
Mordheim zaroiło się od tych brodatych pokurczy. Biegali całymi
stadami. W większości młodzi, krótkobrodzi, ambitni i pełni
werwy. Gotowi do wielkich czynów, szukając chwały, sławy i
bogactw. W obliczu takiej plagi zaczęły sprawdzać się słowa
Morka „wryhywyn wyrrrymywyh hmnrryhmwyw wryyyn dakka dakka” czyli
„i ork dupa, gdy kurdupli kupa”.
W ramach trwającej
kampanii i jeszcze bez trybu z celami indywidualnymi, rozegraliśmy
scenariusz „Krzyk Banshee”. Dwie bandy krasnoludów z różnych
klanów zawarły przymierze chcąc wygnać nieumarłą bestię z jej
leża. Tak naprawdę chodziło tylko i wyłącznie o zgromadzone tam
skarby. Z pieśnią na ustach, pieśnią której zwrotki i refren
brzmią: „złoto, złoto, złoto … złoto” ruszyli w stronę
ruin, gdzie czaiła się śmierć.
Na przeciw nim
stanęły sprzymierzone siły Karnawału Chaosu i Orków.
Spotkanie bardzo
krwawe. Zeszli mi wszyscy bohaterowie, a w sekwencji po bitwie,
umarli definitywnie i totalnie (wszyscy rzuty 11-15, masakra). Muszę
zmobilizować się i rozpisać nową bandę. Animozji było dużo.
Karnawał Chaosu
ukradł skrzynię, a dóbr w niej było tyle, że już drugi tydzień
słuch o nim zaginął. Czyżby zarobili tyle, by móc opuścić
Mordheim i udać się w świat, spełniając swój amerykański tfu
bretoński sen?
Krasnoludy? No tak.
Wybiły wszystkie Orki, 50% stanu Karnawału i wypędziły Banshee do
innej dzielnicy (poza krawędź stołu). Doświadczenia zdobywając
dużo. Nie jest to to samo co złoto, ale jak się nie ma co kochać
to się kocha co się ma … czy jakoś tak. Może następnym razem
zdobędziecie upragnione bogactwa.
Do dziś w pewnej
dzielnicy Mordheim słychać gardłowe pijackie pieśni, w których
lud krępych, niskich wojowników, przechwala się, kto czego
dokonał, kto kogo zgładził i jak to szlachcianka z
Karak Osiem Szczytów, Helga Nieustępliwa Angrboda ,
przepędziła Banshee.
Krzyk
banshee
Teren
Gracze na zmianę ustawiają na stole element otoczenia,
zrujnowany budynek, wieżę lub podobny kawałek terenu. Sugerowane
jest ustawienie stołu wielkości 4' na 4'. Pierwszy budynek powinien
zostać ustawiony pośrodku stołu.
Zasady specjalne
Wszyscy wojownicy w każdej bandzie, wiedzą czego szukają. W
budynku stojącym po środku pola bitwy ukryty jest skarb strzeżony
przez Banshee. Na początku bitwy, figurka Banshee stoi za skrzynią.
Jak tylko w zasięgu 2" od skrzyni znajdzie się wrogi wojownik,
następuje tura Banshee (tak jakby była ona trzecim graczem). Jej
poczynaniami może kierować przeciwnik lub osoba trzecia. Banshee
zawsze musi się poruszać na maksymalną wielkość swojej cechy M
w kierunku najbliższego modelu (wabiona siłą życiową wroga). Zawsze ignoruje figurki znokautowane lub ogłuszone.
Banshee musi zawsze zaszarżować na najbliższego, stojącego wroga
jeśli jest on w jej zasięgu (sprawdź zasięg najpierw). Jeśli
może to zrobić, to Banshee musi zawsze użyć swojego Upiornego
wycia na najbliższego wroga.
Po przejęciu skrzyni z centralnego budynku, wojownik musi ją
przenieść przez własną krawędź stołu. Niesienie skrzyni
zmniejsza poruszanie się wojownika o połowę. Dowolny model
wielkości człowieka może podnieść skrzynię będąc z nią w
kontakcie. Wojownik niosący skrzynię nie może biec.
Przedmioty
|
Szansa na k6
|
5k6 ZK
|
Zawsze
|
k3 kawałki Wyrdsona
|
4+
|
Święta relikwia
|
5+
|
Ciężka zbroja
|
5+
|
k3 klejnoty o wartości 10 ZK każdy
|
4+
|
Elficki płaszcz
|
5+
|
Biblia
|
5+
|
Magiczny artefakt
|
5+
|
Banshee
M
|
WS
|
BS
|
S
|
T
|
W
|
I
|
A
|
Ld
|
|
Banshee
|
8
|
3
|
0
|
3
|
4
|
2
|
3
|
2
|
8
|
Eteryczna: Banshee jest istotą niematerialną, dlatego też
może poruszać się przez trwałe przeszkody, trudny teren i inne
bariery, bez kar do Movement. Nie może przechodzić przez
istoty żywe.
Banshee może zostać zraniona tylko bronią magiczną, czarami lub
atakiem wykonanym przez Demona (np. Opętanego). Nadal może zostać
zmuszona do odwrotu w walce wręcz, gdyż nie znosi dotyku żelaza.
Jeżeli zostanie trafiona bronią z żelaza, Banshee natychmiast
ucieka o 3k6" w kierunku wskazanym przez atakującego. W czasie
swej następnej tury Banshee porusza się normalnie. Jeżeli w wyniku
ucieczki Banshee przekroczy krawędź stołu, uznaje się ją za
przepędzoną.
Zew Banshee: Banshee potrafi swym krzykiem zabijać
śmiertelników. Nawet daleki odgłos jej krzyku może zmrozić krew
w żyłach najodważniejszych wojowników.
Upiorne wycie Banshee jest używane w fazie strzeleckiej. Banshee
może go użyć będąc nawet w walce wręcz, ale tylko przeciw
wojownikowi, z którym walczy. Atak ma zasięg 8". Banshee może
wybrać dowolny cel będący w zasięgu, i niekoniecznie w zasięgu
wzroku. Rzuć 2k6+2 i od wyniku odejmij wartość Ld ofiary.
Wielkość różnicy (na plusie) oznacza ilość straconych punktów
W.
Wzbudza strach: Banshee wzbudza strach.
Odporna na psychologię: Banshee jest odporna na wszelkie
zasady psychologiczne i nigdy nie opuszcza walki.
Odporna na trucizny: Banshee jest odporna na wszelkie
trucizny.
Nie może biegać: Banshee jest powolnym Ożywieńcem i nie
może biegać (ale szarżuje normalnie).
Ciało: Jak tylko cecha Wounds Banshee spadnie do zera,
jest ona automatycznie zdjęta z placu boju.
Koniec gry
Gdy jedna z band doniesie skrzynię do własnej krawędzi lub obie
bandy nie zdadzą Testu Rozbicia bitwa się kończy. Gdy banda
niosąca skrzynię nie zda Testu Rozbicia, skrzynia jest upuszczana.
Punkty Doświadczenia
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje
bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje
1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za
każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z
placu boju).
+2 Za skrzynię. Wojownik zyskuje 2 PD za wyniesienie skrzyni poza
krawędź. Jeżeli skrzynię niesie więcej niż jeden wojownik, to
każdy zyskuje po 1 PD. Jeżeli skrzynię niesie jedna lub więcej
grup stronników to grupa zyskuje premię doświadczenia tylko jeden
raz.
+3 Za przepędzenie Banshee. Wojownik otrzymuje 3 PD za zlikwidowanie
Banshee (zabicie lub przegnanie poza pole bitwy).
OdpowiedzUsuńBrodata siła! czy jak tam brzmiał okrzyk tych imperialnych renegatów