Regulamin
1.
Obowiązują zasady z:
a)
Mordheim (Living) Rulebook (wraz z Tabelką alternatywnych trafień
krytycznych);
b)
Mordheim Annual 2002;
c)
HR - Sztylet nie zadaje obrażeń krytycznych.
d)
W przypadku wątpliwości dotyczących interpretacji zasad –
odwołanie do oryginalnych zasad w j. angielskim.
2.
Turniej odbywa się w formie kampanii i jest parowy (zespołowy).
Jeden zespół to dwie bandy sojusznicze, które równolegle
rozgrywają poszczególne fazy gry (tak jakby jedną bandą grało
dwóch graczy). Turniej odbędzie się 5 października w Chełmży, dokładna lokacją podana będzie bliżej terminu.
Przykład:
W jednej drużynie są Orc & Goblins i Skaven Clan Eshin.
Gracze tego teamu, w fazie ruchów mogą na przemian lub w dowolnych
kolejnościach przemieszczać swoje figurki, np. Orczego bossa, po
nim skaveńskiego maga itd. To samo tyczy się wszystkich faz gry
tego teamu. Dla przykładu powyższego, krasnoludzki Zabójca
szarżuje na orczego bossa i ową szarże może przejąć sojuszniczy
model skaveński itd.
Bandy
w ramach Zespołu traktowane są jak jedna banda jeśli chodzi
o turę/all alone test, etc. Umiejętność „leader” nie
działa na drugi gang tak
samo „stupidity”
należy
rozliczać w ramach swojej bandy.
W
przypadku O&G i animosity – drugi z gangów jest traktowany
jak własny, tj. bohaterowie jak bohaterowie, a henchmani i hired
swords odpowiednio.
3.
Test rozbicia nadal funkcjonuje osobno na każdą z band
przy stracie 25% stanu osobowego. Natomiast, gdy jeden z gangów
z Zespołu ucieknie - drugi musi rzucać rout test od tego momentu
(pierwszy raz zaraz po ucieczce drugiego gangu, chyba, że już
rzucał na początku tej tury), ponieważ sojusznik uciekł (nawet
jeśli jeszcze nie stracił 25% składu).
4.
Początkowe rozpiski układamy tradycyjnie na 500 gc (Marienburg na
600 gc)
5.
Wszystkie czary i modlitwy będą losowo wybierane przed pierwszą
bitwą.
6.
Podczas turnieju nie jest dopuszczone wynajmowanie Postaci Dramatu
(Dramatis Personae).
7.
Do turnieju dopuszczone są bandy:
*
Mercenaries:
-
Reiklanders z Mordheim Rulebook
-
Middenheimers z Mordheim Rulebook
-
Marienburgers z Mordheim Rulebook
*Cult
of the Possessed z Mordheim Rulebook
*
Witch Hunters z Mordheim Rulebook
*
The Sisters of Sigmar z Mordheim Rulebook
*
The Undead z Mordheim Rulebook
*
Skaven Clan Eshin z Mordheim Rulebook
*
Orc & Goblins z 2002 Annual
*
Dwarf Treasure Hunters z 2002 Annual
*
Ostlanders z 2002 Annual* Averlanders z 2002 Annual
*
Kislevites z 2002 Annual
*
Beastmen Raiders z Empire In Flames
*
Carnival of Chaos z Empire In Flames
oraz
Hired Swords:
*
Pit fighter z Mordheim Rulebook
*
Ogre Bodyguard z Mordheim Rulebook
*
Halfling Scout z Mordheim Rulebook
*
Warlock z Mordheim Rulebook
*
Freelancer z Mordheim Rulebook
*
Elf Ranger z Mordheim Rulebook
*
Troll Slayer z Mordheim Rulebook
*
Imperial Assassin z 2002 Annual
*
Tilean Marksman z 2002 Annual
*
Beasthunter z Empire In Flames
*
Highwayman z Empire In Flames
*
Roadwarden z Empire In Flames
*
The Arabian Merchant z Town Cryer 22
*
Kislev Ranger z Fanatic Magazine
*
Halfing Thief z Fanatic Magazine
*
Dwarf Treasure Hunter z Fanatic Magazine
*
Elf Mage z Fanatic Magazine
7a.
Mordheim to miasto (byłe miasto) Starego Świata i
obowiązują nas zasady „fluffowe”. Nie wyobrażamy sobie
sytuacji, że w ramach jednego Zespołu wystąpią Dwarf
Treasure Hunter i Orc & Goblins. Dla pewności i świętego
spokoju, że
wszyscy graliśmy w tego samego Warhammera, dopuszczane
kombinacje
w ramach gry Zespołowej, jaka obowiązuję w czasie turnieju.
*
Mercenaries - Witch Hunters - The Sisters of Sigmar - Dwarf Treasure
Hunters - Ostlanders – Kislevites,
*Cult
of the Possessed - The Undead - Skaven Clan Eshin - Orc & Goblins
- Beastmen Raiders - Carnival of Chaos
Wyjątkiem
jest Zespół składający się z Mercenaries i The Undead. Sigmar
„powrócił” do Mordheim w 2000 roku Kalendarza Imperium, a
dopiero w roku 2010 hrabia Vlad von Carstein na szczycie wieży
Drakenhof objawił światu swe nekromanckie moce i zew krwi. Tak więc
w roku 2000 Sylvania jest typową prowincją Imperium.
8.
Uczestnik turnieju musi przynieść figurki reprezentujące postacie
w swojej bandzie; miło będzie gdy będą pomalowane.
Niedopuszczalne są „proxy”, za wyjątkiem ewentualnych postaci
niezależnych pojawiających się w scenariuszach. WYSIWYG nie
obowiązuje, choć jak zawsze jest mile widziany. Oprócz tego
calówkę i kilka kości k6.
9.
Prócz tego należy mieć wypełnioną kartę bandy z sześcioma
slotami, zasady bandy, najemników i ekwipunku przez nich
używanego. Mile widziane są figurki reprezentujące postacie
niezależne, pojawiające się na stole w danym scenariuszu (w tym
wypadku ew. mogą być „proxy”). Organizatorzy będą również
niezmiernie wdzięczni za wsparcie w postaci przyniesionych
elementów terenu.
10.
Turniej przewiduje 3 bitew 2 vs 2, każda do 2 godziny (plus ew 15
minut wynikające z zasady „sudden death”). Po każdej bitwie
następuje 30 minut przerwy na rozwoje, explorację, rekrutację
najemników itp. W pierwszej bitwie przeciwnicy dobrani będą
poprzez losowanie; druga i trzecia bitwa – dobór par wg punktacji.
11.
Przewidziany czas dla każdego scenariusza to 2 godziny. Po upływie
tego czasu wchodzi reguła „sudden death”, tj. doliczone 15
minut, a po tym czasie natychmiastowy koniec gry. Jeśli którakolwiek
ze stron musi wykonywać rout test (tj. gang stracił >25%
składu), to ta strona (lub obie) wykonuje 1 dodatkowy rzut na rout
test, kto obleje – przegrywa; jeśli obie strony obleją/obie
zdadzą – remis.
11a.
„Sudden death” – jeden rout test na Zespół (gracze wybierają,
który z nich rzuca kośćmi). Wystarczy, że jeden z gangów musi
rzucać (tj. stracił >25% składu) i Zespół musi rzucać.
Zasada
przyjmowania Ld: 1. najwyższy Ld jednego z dwóch szefów; 2. jeśli
któregoś szefa nie ma, to w tym gangu zgodnie z przepisami
wybieramy Ld, a w drugim szefa – i z tych dwóch wybieramy
najwyższą wartość; 3. Jeśli nie ma dwóch szefów – wybieramy
zgodnie z normalnymi zasadami Ld i przyjmujemy do rzutu.
12.
W przypadku wątpliwości dotyczących interpretacji zasad –
odwołanie do oryginalnych zasad w j. angielskim.
13.
Sekwencja „po bitwie”
a.
Szukać mogą wszyscy bohaterowie, chyba że po bitwie wyrzucili
rezultat „dead”.
b.
Rezultaty zranień „miss next game” traktujemy jako „full
recovery”. W przypadku „old battle wound” rzut przed bitwą
„1” oznacza, że postać rozpoczyna grę od 2-giej tury, ze
swojej krawędzi, ale może się poruszać/szarżować normalnie;
przy strzelaniu (jeśli nie wykonała ruchu) jest traktowana jako
stacjonarna (tj. bez „-1 do trafienia za ruch”).
c.
"serious
injury table": 35 "deep wound" - traktujemy jak old
battle wound, czyli w następnym scenariuszu wchodzi w drugiej
turze; 61 "captured" - traktujemy jak "robbed",
tyle tylko, ze sprzęt bohatera dostaje do podziału/sprzedaży
zespółprzeciwników, z którym była ostatnia bitwa
d.
Punkty są zapisywane „na bieżąco” i po bitwie przeciwnicy
sprawdzają sobie nawzajem, czy wszystko zostało prawidłowo
zaznaczone/podliczone.
14.
Zapisy dokonujemy poprzez zgłoszenie chęci udziału za pomocą
wysłania na email cienie.nad.culmsee@o2.pl
danych Zespołu do 20 września 2019. Powinny w nich być zawarte: nazwa własna Zespołu,
imiona lub nicki używane w fandomie graczy grających w ramach tego
Zespołu oraz nazwy band, którymi będą grali.
Przykład
: DreamTeam, Brajan T. i Jessica Z., The Undead & Skaven Clan
Eshin
Niestety
ilość miejsc jest ograniczona przez ilością dostępnych
(zabudowanych) stołów. Nie chcemy dla zwiększenia ilości graczy
robić z Mordheim rozgrywki w WFB.
Wpisowe
na turniej to 10 pln, przeznaczone na zbożny cel, czyli drobne
upominki tej tudzież przyszłej odsłony „Cieni nad Culmsse”.
15.
Zasady uzyskiwania punktów. Punkty dzielimy na „duże” i „małe”.
10 małych punktów to 1 duży. Punkty otrzymuję się za:
Duże
punkty.
+
1 punkty za remis.
Małe
punkty.
+
5 punktów za każdy wyrdstone na koniec kampanii, który nie został
sprzedany.
+
Za każdy wyrdstone znaleziony/zdobyty w trakcie kampanii taka sama
liczba punktów (tj. po pierwszej bitwie znalezione 2 kamienie = 2
dodatkowe „małe punkty”).
+
Końcowa różnica w ratingu band (tj, rating po 3 bitwach minus
rating przed pierwszą bitwą, uwaga – może być strata małych
punktów).
+
3 punkty za każdego przeciwnika OOA w każdej z rozgrywek (liczą
się tylko tacy przeciwnicy, tj. sytuacje, za których bohaterowie
mogli by dostać PD; oznacza to, że nie liczy się np. OOA w wyniku
upadku z dachu, po tym jak postać została położona na plecy i
spadła z dachu, itp.).
+
1 punkt jeśli przeciwnik miał 2+ wounds lub +2 „małe punkty”
jeśli był to „large target” (te dwa bonusy nie są kumulatywne,
czyli „albo albo”).
+
1 punkt jeśli po bitwie przeciwnik wyrzucił „dead” (także za
henchmana).
+
1 punkty za realizację dodatkowych zadań scenariusza, jeśli nie
oznacza wygranej.
+
5 punktów za pomalowaną bandę (wszystkie używane figurki muszą
być pomalowane, w razie wątpliwości rozstrzyga sędzia).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz