środa, 26 grudnia 2018

Most i Kritin



Miała być duża kładka. Pozazdrościłem takowej przy ostatniej rozgrywce. Przywiózł ją Szreder (a może Andrzej) wraz z dodatkowymi budynkami jako wzbogacenie Mordheim. Chęć posiadania przekuto w czyn. Nożyk, patyki do lodów, klej, muzyka i do boju. Powstał most. To i lepiej bo czaję się na scenariusz, którego nigdy nie mieliśmy okazji rozegrać, zatytułowany „Most”. 



Od pewnego czasu bardzo lubię etapy tworzenia, gdy mogę wraz z synem siedzieć przy jednym stole, każdy zajęty swoimi projektami. Karol maluje i jak na 9 latka idzie mu zacnie, duma rozpiera.

Sam most zmontowany z najlepszego ku temu budulca, czyli z patyczków do lodów. Niestety wykorzystałem cały swój zapas buuu ale po to był.







Pomaziany mieszankami różnych odcieni bejc. Przyznam, że nie wnikałem jak go syn pomaluje, to taka praca nad budowaniem jego wyobraźni. Podkleiłem tylko kilka krzaczko-posypek i most gotowy. Znalazłem też inne zastosowanie, może służyć jak bardzo szeroka kładka.





Na moście pozuje Kritin. Czemu akurat on? To mój pierwszy pomalowany własnoręcznie Skaven i jestem mega zadowolony. Na włóczni, wiem wiem lipa ale obawiałem się, że spindole to malowanie i nie byłoby go żal.

Mój nowy projekt, Szczurolodzie. Mam już cała bandę skompletowaną (w różnych kombinacjach, na ponad 900 pkt) i w 25 % wymalowaną.

Bójcie się ludź-ludzie. Tak dobrze, szybko szybko, czuję strach-strach. 







Co by tu jeszcze na dziś… aaaa taka życiowa sytuacja, która miała miejsce ostatnio przy Nocy Bezgłowego. Jaki Gandalf i Balrog na moście Khazad-dum takie You shall not pass!



Dorzucę jeszcze zarys scenariusza „Most” bo takie mam wrażenie, że pusto i mało treściwie dziś. 

A tak swoją drogą znów ma dylemat odnośnie koloru tekstu. Białe czy czarne? Oto jest pytanie.

 MOST


Teren    
Teren typowy dla Mordheim. Kilka zrujnowanych domów, połączonych kładkami jeśli to możliwe. Dodatkowo: W poprzek stołu przez sam jego środek przepływa kanał (kierunek przepływu wody należy wylosować zaraz po rozstawieniu). W centrum stołu nad kanałem przewieszony jest most.

Zasady specjalne  
Gracz posiadający większy rating bandy jest obrońcą. (w przypadku remisu decyduje rzut kostką). Wybiera dowolne modele w ilości odpowiadającej 25% jego bandy, zaokrąglając w górę w ten sam sposób co w przypadku „testu rozbicia”. Będą one broniły mostu, dopóki nie dotrą do nich posiłki.
Kanał: Ilekroć jakikolwiek model znajdzie się w wodzie (*Modele nie mogą skoczyć do wody z własnej woli) musi natychmiast przetestować Inicjatywę. Jeśli test się nie powiedzie to utonął i traktowany jest jak model o.o.a W przypadku udanego testu model znoszony jest o 3K6 cali w kierunku w jakim płynie woda i może wydostać się na losową stronę na początku fazy ruchu, lub pozostać w wodzie, by ponowić test i dalej być znoszonym.
Uwaga: Model, który zostanie wyniesiony poza stół przez prąd rzeczny, zdejmowany jest na stałe ze stołu (o.o.a), lecz po bitwie dostaje +1 doświadczenia za przeżycie i może przerzucić wynik „śmierć” w tabeli zranień krytycznych.

Rozstawienie                    
Broniący rozstawia wybrane ówcześnie modele (25%) w odległości do 2” od mostu. Następnie gracz Atakujący rozstawia się gdziekolwiek na jednej z połówek stołu, ale nie bliżej niż 12” od modeli gracza broniącego się. Na końcu obrońca wystawia pozostałe modele do 6” od przeciwległej krawędzi.

Rozpoczęcie                                          
Obrońca rozpoczyna jako pierwszy.

Zakończenie gry         
Gra kończy się, gdy na końcu którejkolwiek tury gracza broniącego się gracz atakujący będzie posiadał co najmniej trzy stojące modele po drugiej stronie mostu/kanału. Alternatywnie gra toczy się do momentu aż jedna z band zostanie całkowicie wyeliminowana, lub nie zda testu rozbicia.

Doświadczenie
+1 Za przeżycie jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 doświadczenia.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 doświadczenia.
+1 Za wroga ściągniętego ze stołu każdy bohater zyskuje 1 doświadczenia za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+1 Za przekroczenie kanału Pierwszy bohater lub stronnik gracza atakującego, który przejdzie przez most otrzymuje +1 doświadczenia


3 komentarze:

  1. Powiem Ci, że zrobiłeś mi smaka na taki most... Chyba sam zacznę tworzyć z Martynką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Most b.fajny, ale aż sie prosi o jakaś jedna czy dwie dziury w środku. Bandy mostu tez bym mniej zabudował coby było bardziej chaotycznie.

    OdpowiedzUsuń