poniedziałek, 26 listopada 2018

Krzyk Banshee




W życiu Orka przychodzi taka chwila, w której przygryźć musi kły i dla osiągnięcia celu, znaleźć hmm sojusznika. 



Tak też było ostatnimi dniami gdy prawdopodobnie rozsadziło z przeludnienia (z przekrasnoludzenia?), którąś z twierdz krasnoludzkich. Na ulicach Mordheim zaroiło się od tych brodatych pokurczy. Biegali całymi stadami. W większości młodzi, krótkobrodzi, ambitni i pełni werwy. Gotowi do wielkich czynów, szukając chwały, sławy i bogactw. W obliczu takiej plagi zaczęły sprawdzać się słowa Morka „wryhywyn wyrrrymywyh hmnrryhmwyw wryyyn dakka dakka” czyli „i ork dupa, gdy kurdupli kupa”.






W ramach trwającej kampanii i jeszcze bez trybu z celami indywidualnymi, rozegraliśmy scenariusz „Krzyk Banshee”. Dwie bandy krasnoludów z różnych klanów zawarły przymierze chcąc wygnać nieumarłą bestię z jej leża. Tak naprawdę chodziło tylko i wyłącznie o zgromadzone tam skarby. Z pieśnią na ustach, pieśnią której zwrotki i refren brzmią: „złoto, złoto, złoto … złoto” ruszyli w stronę ruin, gdzie czaiła się śmierć.
Na przeciw nim stanęły sprzymierzone siły Karnawału Chaosu i Orków. 





Spotkanie bardzo krwawe. Zeszli mi wszyscy bohaterowie, a w sekwencji po bitwie, umarli definitywnie i totalnie (wszyscy rzuty 11-15, masakra). Muszę zmobilizować się i rozpisać nową bandę. Animozji było dużo.



Karnawał Chaosu ukradł skrzynię, a dóbr w niej było tyle, że już drugi tydzień słuch o nim zaginął. Czyżby zarobili tyle, by móc opuścić Mordheim i udać się w świat, spełniając swój amerykański tfu bretoński sen?




Krasnoludy? No tak. Wybiły wszystkie Orki, 50% stanu Karnawału i wypędziły Banshee do innej dzielnicy (poza krawędź stołu). Doświadczenia zdobywając dużo. Nie jest to to samo co złoto, ale jak się nie ma co kochać to się kocha co się ma … czy jakoś tak. Może następnym razem zdobędziecie upragnione bogactwa.





Do dziś w pewnej dzielnicy Mordheim słychać gardłowe pijackie pieśni, w których lud krępych, niskich wojowników, przechwala się, kto czego dokonał, kto kogo zgładził i jak to szlachcianka z Karak Osiem Szczytów, Helga Nieustępliwa Angrboda , przepędziła Banshee.







Krzyk banshee
Teren Gracze na zmianę ustawiają na stole element otoczenia, zrujnowany budynek, wieżę lub podobny kawałek terenu. Sugerowane jest ustawienie stołu wielkości 4' na 4'. Pierwszy budynek powinien zostać ustawiony pośrodku stołu.
Zasady specjalne Wszyscy wojownicy w każdej bandzie, wiedzą czego szukają. W budynku stojącym po środku pola bitwy ukryty jest skarb strzeżony przez Banshee. Na początku bitwy, figurka Banshee stoi za skrzynią. Jak tylko w zasięgu 2" od skrzyni znajdzie się wrogi wojownik, następuje tura Banshee (tak jakby była ona trzecim graczem). Jej poczynaniami może kierować przeciwnik lub osoba trzecia. Banshee zawsze musi się poruszać na maksymalną wielkość swojej cechy M w kierunku najbliższego modelu (wabiona siłą życiową wroga). Zawsze ignoruje figurki znokautowane lub ogłuszone. Banshee musi zawsze zaszarżować na najbliższego, stojącego wroga jeśli jest on w jej zasięgu (sprawdź zasięg najpierw). Jeśli może to zrobić, to Banshee musi zawsze użyć swojego Upiornego wycia na najbliższego wroga.
Po przejęciu skrzyni z centralnego budynku, wojownik musi ją przenieść przez własną krawędź stołu. Niesienie skrzyni zmniejsza poruszanie się wojownika o połowę. Dowolny model wielkości człowieka może podnieść skrzynię będąc z nią w kontakcie. Wojownik niosący skrzynię nie może biec.
Przedmioty
Szansa na k6
5k6 ZK
Zawsze
k3 kawałki Wyrdsona
4+
Święta relikwia
5+
Ciężka zbroja
5+
k3 klejnoty o wartości 10 ZK każdy
4+
Elficki płaszcz
5+
Biblia
5+
Magiczny artefakt
5+
Banshee


M
WS
BS
S
T
W
I
A
Ld
Banshee
8
3
0
3
4
2
3
2
8
Eteryczna: Banshee jest istotą niematerialną, dlatego też może poruszać się przez trwałe przeszkody, trudny teren i inne bariery, bez kar do Movement. Nie może przechodzić przez istoty żywe.
Banshee może zostać zraniona tylko bronią magiczną, czarami lub atakiem wykonanym przez Demona (np. Opętanego). Nadal może zostać zmuszona do odwrotu w walce wręcz, gdyż nie znosi dotyku żelaza. Jeżeli zostanie trafiona bronią z żelaza, Banshee natychmiast ucieka o 3k6" w kierunku wskazanym przez atakującego. W czasie swej następnej tury Banshee porusza się normalnie. Jeżeli w wyniku ucieczki Banshee przekroczy krawędź stołu, uznaje się ją za przepędzoną.
Zew Banshee: Banshee potrafi swym krzykiem zabijać śmiertelników. Nawet daleki odgłos jej krzyku może zmrozić krew w żyłach najodważniejszych wojowników.
Upiorne wycie Banshee jest używane w fazie strzeleckiej. Banshee może go użyć będąc nawet w walce wręcz, ale tylko przeciw wojownikowi, z którym walczy. Atak ma zasięg 8". Banshee może wybrać dowolny cel będący w zasięgu, i niekoniecznie w zasięgu wzroku. Rzuć 2k6+2 i od wyniku odejmij wartość Ld ofiary. Wielkość różnicy (na plusie) oznacza ilość straconych punktów W.
Wzbudza strach: Banshee wzbudza strach.
Odporna na psychologię: Banshee jest odporna na wszelkie zasady psychologiczne i nigdy nie opuszcza walki.
Odporna na trucizny: Banshee jest odporna na wszelkie trucizny.
Nie może biegać: Banshee jest powolnym Ożywieńcem i nie może biegać (ale szarżuje normalnie).
Ciało: Jak tylko cecha Wounds Banshee spadnie do zera, jest ona automatycznie zdjęta z placu boju.
Koniec gry
Gdy jedna z band doniesie skrzynię do własnej krawędzi lub obie bandy nie zdadzą Testu Rozbicia bitwa się kończy. Gdy banda niosąca skrzynię nie zda Testu Rozbicia, skrzynia jest upuszczana.
 Punkty Doświadczenia
+1 Za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje bitwę to zyskują 1 PD.
+1 Dla przywódcy za zwycięstwo. Dowódca zwycięskiej bandy zyskuje 1 PD.
+1 Za wroga ściągniętego z akcji. Każdy bohater zyskuje 1 PD za każdego wroga, którego uda mu się wyeliminować z gry (zdjęty z placu boju).
+2 Za skrzynię. Wojownik zyskuje 2 PD za wyniesienie skrzyni poza krawędź. Jeżeli skrzynię niesie więcej niż jeden wojownik, to każdy zyskuje po 1 PD. Jeżeli skrzynię niesie jedna lub więcej grup stronników to grupa zyskuje premię doświadczenia tylko jeden raz.
+3 Za przepędzenie Banshee. Wojownik otrzymuje 3 PD za zlikwidowanie Banshee (zabicie lub przegnanie poza pole bitwy).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz